. . . שיטה, מרכז התוכנה לעסקים - כיצד לוודא שהקבצים שלך עולים בצורה תקינה לענן - ומגובים היטב
דף הבית >> Cloud_Backup_Main >> תמיכה טכנית לגיבוי בענן >> תמיכה טכנית >> כיצד לוודא שהקבצים שלך עולים בצורה תקינה לענן - ומגובים היטב


וודא שהקבצים שבחרת מזוהים ע"י הגיבוי 


אם הוספת ספריות חדשות לגיבוי,
או אם זו הפעם הראשונה שתוכנת הגיבוי עובדת על המחשב שלך,
בוודאי הגדרת את הספריות שאותן אתה צריך לגבות.

כדי לוודא שתוכנת הגיבוי מזהה את הקבצים שלך ומתחילה בטעינתם לענן, יש להכנס ל:

גרסה חדשה:

קליק ימני על אייקון הגיבוי בשורת המשימות >>>Open Control Center
בחלון שיפתח תוכל לראות את מצב הטעינה (2)
והזמן המשוער עד להשלמת הטעינה (3) וזאת במקרה שמתבצעת כרגע טעינה.

כיצד לוודא שהקבצים שלך עולים בצורה תקינה לענן - ומגובים היטב

לשם חיווי מפורט של רשימת הקבצים הנטענים והתקדמות טעינתם - לחץ על ctrl+shift+s.

גרסה ישנה:

אייקון הגיבוי  בשורת המשימות  (תחתית המסך, ליד השעון) >> קליק על האייקון >> בחירת אפשרות Status
כאשר המחשב שלך סורק את הקבצים, אתה תראה את התמונה הבאה:
איור 1 - תוכנת הגיבוי סורקת את המחשב, ובודקת איזה קבצים נדרש לגבות.
איור 2 - תוכנת הגיבוי זיהתה את הקבצים וההטענה שלהם לענן מבוצעת בפועל
בתמונה ניתן לראות שנותרו לגבות  4.15 ג'יגה, שהם 15 קבצים.
בשלב ראשון של הגיבוי המספרים יהיו גדולים יותר, אולם בשוטף, המספרים יהיו בהתאם לחידוש המידע על המחשב שלך.

כדי לראות איזה קבצים מזוהים ע"י הגיבוי - תוכל להקליק על כפתור "Detailed Status" במסך הנ"ל,
אשר יפתח עבורך מסך חדש ובו תור הקבצים שנטענים לגיבוי.

תוכל לזהות בקלות את הקבצים שאותם בחרת.

וודא שהנפח שעולה לענן הוא כפי המצופה 


אם הנך לקוח חדש, וממש עכשיו הפעלת את תוכנת הגיבוי, הנפח בשרת הגיבוי יהיה נמוך (עדיין לא הוטענו הקבצים שלך).
ככל שהזמן יעבור, הנפח יגדל והקבצים שהגדרת לגיבוי יעלו במלואם לשרת המוצפן.

כדי לוודא שהמידע שבחרת לגיבוי נטען כראוי - יש להכנס מדי יום לפורטל הקבצים שלך (Web Address) ולוודא שהנפח של הגיבוי גדל.
בטעינה במהירות של כ-1 מגה Upload - תוכל לראות התקדמות של כ-10 ג'יגה ביום, אם המחשב אינו עוסק במשימות אחרות מהגיבוי.

את הנפח של הגיבוי תוכל לראות במסך ה-Account שלך, כפי המופיע בתמונה זו:

בתמונה אפשר לראות שהנפח שהמשתמש מגבה הוא 1.014 טרה, ויש למשתמש זה נפח בלתי מוגבל ברישיון.

נפח הקבצים שלי אינו גדל בפורטל הקבצים, אני מרגיש שהתוכנה לא עובדת 
לפני שאתה קורא את הטיפול בבעיה זו - חשוב לדעת
קצב טעינת הקבצים לענן הוא איטי יותר מקצב העתקת קבצים לכונן קשיח חיצוני/מקומי.
הקצב מושפע מהמהירות "העלאה" של הקבצים לרשת - או במילים אחרות - במהירות ה-Upload של קו האינטרנט שלך.
לכן,
אם אתה רואה שהנפח גדל בכמה גי'גות בודדות בכל יום - זה בסדר >>  נראה שהגיבוי שלך עובד תקין.
אם הקצב הוא נמוך ממספר ג'יגות ליום - אז יש סיבה להמשיך לקרוא את התשובה הזו.
בנוסף - תוכל לבצע כאן בדיקת מהירות כדי לוודא שהמהירות שלך סבירה ומתאימה לגיבוי.


התשובה לשאלה זו

אם התחלת לבצע גיבוי, ותוכנת הגיבוי פועלת תקין (כיצד אני מוודא שתוכנת הגיבוי עובדת בצורה רציפה ופעילה ?)
ולמרות זאת - נראה לך שנפח הקבצים שאתה אמור לראות בפורטל הקבצים שלך, נמוך ממה שהוא צריך להיות.
עשויות להיות לכך כמה סיבות.
  1. לא הוגדרו ספריות בצורה תקינה לגיבוי, ויתכן והגיבוי עובד על ספריות ריקות מקבצים.
    תיקון:  הקלק על האייקון בשורת המשימות >> בחר Manage Backups  >> ב-Folders וודא שהספריות הנדרשות מסומנות ב-V לגיבוי.
     
  2. האם הגיבוי שלך עובד בצורה רציפה או שמשהו מפריע לו ?
    האם המחשב נכנס ל-Sleep ? האם הכונן הקשיח נכבה לאחר חצי שעה של חוסר שימוש ?
    תיקון:  יש לוודא שזמן השינה של המחשב שלכם הוא לפחות 3 שעות ומעלה (בשלב ראשון כדאי למנוע מצב שינה, עד לטעינה מלאה של הקבצים). יש לוודא שהכונן הקשיח לא נכבה לאחר זמן ארוך של חוסר עבודה עם המחשב (לרוב זו ברירת המחדל, ברוב המקרים זו אינה הבעיה).
     
  3. כיבית בטעות את תוכנת הגיבוי, ושוכח להפעיל אותה מחדש.
    תיקון:  לעשות לכם מנהג, לוודא כל יום שתוכנת הגיבוי עובדת בסוף יום העבודה.
    (כיצד אני מוודא שתוכנת הגיבוי עובדת בצורה רציפה ופעילה ?)
     
  4. אתה מגבה קבצים מיותרים - הפעלת את הגיבוי גם על ספריות מערכת ואתה מגבה קבצים מיותרים שמעכבים את הגיבוי של הקבצים החשובים.
    במצב זה תראה בפורטל שלך קבצים "שעודכנו לאחרונה" או ש"נטענו לאחרונה" שאין להם שום משמעות חשובה עבורך.
    כדאי להכנס למאמר זה כדי להבין מה לא כדאי לגבות בגיבוי בענן. 


בדוק מתי הגיבוי הבא צפוי להתבצע, וודא שהמחשב יהיה מופעל בזמן זה 

כאשר תוכנת הגיבוי כבר פועלת זמן מה על מחשבך,
תוכל לבדוק שהתוכנה פעילה וסורקת את המחשב לשינויים, וכמובן גם מעדכנת אותם בענן,
על-ידי ביצוע הפעולות הבאות:

גרסה חדשה:
  1. הקלק קליק ימני על אייקון הגיבוי בשורת המשימות.
  2. בחר ב Open Control Center
  3. וודא שהסריקה מתוזמנת לזמן שאתה מצפה. (1)
  4. כאשר מתבצעת סריקה תוכל לראות את התקדמות הסריקה באחוזים (2)
    ואת משך הזמן המשוער שלה (3)​
5. ע"י לחיצה על ctrl+shift+s יפתח חלון שבו ניתן לראות את הקבצים הנטענים ומצב ההתקדמות של הטעינה שלהם.
גרסה ישנה:
  1. הקלק על האייקון של הגיבוי בשורת המשימות
  2. בחר את האפשרות Status
  3. וודא שהסריקה הבאה מתוזמנת כפי שאתה מצפה מבחינת הזמן.
איור המתאר את המועד הבא של הסריקה של תוכנת הגיבוי
איור זה מתאר את ה-Status כאשר תוכנת הגיבוי סורקת את המחשב לשינויים
איור זה מתאר את המצב לאחר שזוהו הקבצים לגיבוי, והחלה הטעינה שלהם לענן.

תוכל להקליק על הכפתור Detailed Status כדי לראות איזה קבצים בדיוק מגובים.
וודא שהקבצים שזוהו הינם אלה שבאמת הוספת או עדכנת לאחרונה.

וודא מפעם לפעם שהמידע שביקשת לגיבוי - עולה בצורה תקינה לענן 

כדי לוודא שהקבצים שהגדרת לגיבוי הם אלה שעולים לענן, תוכל להכנס לפורטל הקבצים שלך,
ללשונית Devices שם תוכל לראות את רשימת המחשבים המגובים שלך.
ניתן להשתמש בתיבת החיפוש ולרשום שם קובץ מסוים (גם בעברית).
אפשרות נוספת היא להכנס למחשב הרצוי ע"י הקלקה על View files
במסך שיפתח תוכל לראות את מיפוי התיקיות, להכנס לתיקיה מבוקשת ולראות את תוכנה.
אם אתה רואה קבצים אחרים שאין להם שום משמעות עבורך, ונראים כמו קבצים מערכת,
יש לבדוק האם לא הגדרת ספריות מיותרות לגיבוי אשר אין להן כל ערך עבורך.
(כיצד אני מוודא שאני לא מגבה קבצים מיותרים - מאמר זה מתאר את הקבצים שכדאי לגבות ואלה שלא...)

יש לזכור כי אם הבדיקה נעשית בסמוך להגדרת התיקיות, יתכן והקבצים עדיין לא הספיקו להטען לענן.


במקרה ונשארו שאלות, ניתן לפנות אלינו במייל - support@sheeta.co.il
או שילחו לנו הודעת וואצאפ  055-6620431
 
 
בהצלחה, צוות תמיכה "שיטה".