דף הבית >> מה עושים בעסק - כשלא הולך ?
מה עושים בעסק כשלא הולך ?
מה עושים בעסק כשלא הולך ?

שאלה נפלאה, שלרוב, התשובה שעסקים רבים נותנים לעצמם עליה - היא לא נכונה, ואף הרסנית.

כאשר פתחתם את העסק היה לכם חזון ומחשבה, שברגע שתשימו את המוצר שלכם על המדף - הקונים מיד יגיעו,
הלקוחות ימלאו את החנות והרכישות ימלאו את הקופה.
ברוב המקרים, אלא אם מצאתם תרופה למחלה קשה (וגם אז... לא בטוח) - המצב הוא בדיוק הפוך.

פתחתם את החנות, את האתר, את העסק - ואתם מחכים שמשהו יקרה, אתם מחכים ומחכים - והשממה מכה בכם.
יתכן וההתחלה היתה טובה, אבל בגדול - ציפיתם שיהיו הרבה יותר לקוחות, ויש ממש מעט.


הסיבה לדבר הזה היא ממש פשוטה -

עסקים קטנים נולדים לאנשים שאוהבים ליצור, או אנשים שאוהבים לעזור (יועצים, מטפלים, אנשי שירות).
ברוב המקרים, עסקים קטנים פועלים מתוך גישה של פועלים, ולא מתוך גישה של אנשי עסקים.
אל תעלבו פה, מהמילה פועלים. יש בנק שלם בשבילם...

הגישה של הפועל - מקדשת את פס הייצור מעל הכל. המוצר צריך לצאת בזמן מהמכונה.
הגישה של הפועל - מקדשת את שעת הייעוץ, את ההכשרה של המטפל ואת התעודות על הקיר.
הגישה של הפועל - טוענת שאם משהו לא עובד, צריך לתקן את פס הייצור, או את התעודות על הקיר.


אז מה עושים הפועלים כאשר משהו לא עובד ?

הולכים ומייצרים ליין חדש של מוצרים, שיהיו "יותר טובים".
הולכים ורוכשים מכונה חדשה, שתעשה את המוצר טוב יותר.
היועצים והמטפלים הולכים ללמוד שיטה חדשה, שבזכותה הם יוכלו לפנות לקהל רחב יותר
(כאילו שאת הקהל שלהם הם מיצו לחלוטין כבר...).

במילים אחרות - משקיעים בפס הייצור עוד כסף, ועוד זמן.

זו הגישה של הפועלים.


מה צריך לעשות, בגישה של איש עסקים ?

הגישה של אנשי עסקים מתחילה מהמודל העיסקי.
לפני שהם חושבים על המוצר, הם חושבים על מי שיקנה אותו, כן - הלקוחות.
לפני שהם חושבים על המכונה שתייצר אותו הכי טוב, הם חושבים על הדרך המהירה והיעילה ביותר לייצר את המוצר הראשון שימכר ללקוח הראשון.
התעודות על הקיר הם אמצעי ולא מטרה בפני עצמה. ברוב המקרים הם לא מעניינות יותר מדי (אלא אם אתם צריכים תעודה כדי לעשות את מה שאתם עושים, רופאים, מטפלים וכדו').
הגישה של אנשי עסקים אומרת - מה אנחנו צריכים לעשות בעסק כדי למכור.
הגישה של אנשי עסקים שמה את השיווק והמכירות בסולם גבוה יותר מאשר פס הייצור.

הגישה של אנשי העסקים אומרת - ליצור מוצר טוב כל אחד יכול. למכור אותו - זה העניין האמיתי שבו צריך להשקיע.

הגישה של אנשי העסקים יוצרת עסקים במהירות.

בניגוד לגישה של הפועלים, הגישה הזו טוענת, שאם משהו לא הולך בעסק - צריך קודם כל לשפר את ניהול העסק,
את השיווק ואת המכירות. 

בהנחה שהמוצר הוא מוצר טוב, הגישה הזו - יכולה להציל את העסק שלכם היום !


מדוע ?
כי השקעה שוב ושוב בשיפור המוצר, השקעה בעוד תעודה על הקיר, כאשר אתם לא יודעים לעשות שיווק, מכירות,
ניהול נכון - דומה להשלכת הכסף שלכם לפח.
ההשקעה הזו לא תחזיר את עצמה, היא אפילו מסכנת את השרדות העסק.

השקעה בשיווק, מכירות, וניהול נכון של כל הג'ונגל הזה - היא זו שעושה את ההבדל בין עסק מצליח ובין עסק כושל.
היא זו שמצילה את העסק מגורלם של 95% מהעסקים הקטנים בחמש שנים הראשונות שלהם (95% מהעסקים
החדשים נסגרים בתוך 5 שנים ממועד פתיחתם...).


איך משנים את הגישה ועוברים לצד המצליח ?

אם אתם רוצים להכלל בתוך 5% מהעסקים שגילו את סוד ההצלחה,
אני מזמינה אתכם לקורס משנה גישה, 
קורס שבו נדבר על שילוב של שיווק, עסקים, אנשים וטכנולוגיה בעסקים מצליחים.
 
קורס "אנשים, עסקים, טכנולוגיה" מלמד עסקים כיצד לשלב שיווק עם כלי ניהול עסק טכנולוגיים. 
הקורס הזה עושה סדר בשיטות עבודה מובנות וסדורות, כדי להגיע להצלחה עיסקית שיטתית,
שחוזרת על עצמה לאורך זמן.

הקורס הינו בהובלה של חלי יעקבס וירט המופלאה, ואנוכי - אלומה גניאל קובי.



כל הפרטים על הקורס - בקישור הזה - הכנסו עוד היום.
 
לקבלת פרטים על הקורס "אנשים, עסקים, טכנולוגיה" הקליקו כאן

להתראות בצד השני.