. . . שיטה, מרכז התוכנה לעסקים - מתי הגיבוי לא יעבוד לכם ?
דף הבית >> Cloud_Backup_Main >> מתי הגיבוי לא יעבוד לכם ?

מה לעשות כדי שהגיבוי שלכם יפעל בצורה מדויקת או 
מה הדברים הקריטיים לתהליך גיבוי תקין שיאפשר שחזור מדויק

זה אחד הדברים שיותר חשובים גם לכם וגם לנו.
הגיבוי עובד, הספריות הוגדרו, עכשיו צריך לוודא שהטעינה של הקבצים מבוצעת כפי המצופה.

אלה הדברים שישפיעו מיידית על הצלחת (או כשלון) הגיבוי, ושחזורו במקרה הצורך.


קבצים סגורים, הינם קבצים מוגנים - תסגרו את הקבצים שלכם בסיום העבודה

קובץ פתוח לא יכול להטען לענן בצורה תקינה (לעיתים אף בכלל). 
טעינה של קובץ פתוח לענן, יכולה להסתיים בטעינה של קובץ פגום - curropted.
הפתרון של הגיבוי בענן שלנו לא מאפשר גיבוי לקובץ פתוח. 
כדי לקבל פתרון מתקדם לנושא זה - פנו אלינו,  ניתן לכם פרטים של חברה שעושה גיבויים גם לקבצים פתוחים.



תגבו רק קבצי מידע, ותמנעו מגיבוי של קבצי מערכת

קבצי מערכת, תוכנות וכדו' - אינם קבצים שצריך לגבות בענן.
בזמן קריסת מערכות אתם לא תזדקקו ברוב המקרים לקבצים האלה. עם זאת, הם יתפסו לכם מקום נכבד בכל תהליך הגיבוי ויעכבו את הגיבוי של קבצי המידע שחשובים לכם פי כמה וכמה.

קיראו את המאמר הזה - לנושא קבצי מערכת ומדוע אסור לגבות אותם בגיבוי בענן.
אם יש לכם צורך בפתרון לגיבוי קבצי מערכת, צרו עימנו קשר, ונפנה אתכם לגורם שנותן מענה לגיבוי מסוג זה.



וודאו חיבור תקין לאינטרנט

וודאו שהמחשב שלכם מחובר לרשת גם כאשר אינכם עובדים על המחשב.
אם יש לכם מחשב נייד, תשאירו אותו פתוח גם כאשר אינכם עובדים עליו.
זה יאפשר למחשב לטעון את הקבצים גם כאשר אינכם עובדים עליו.

טעינת קבצים לענן נמשכת יותר זמן מאשר העברת קבצים לכונן קשיח. 
תנו למחשב לעבוד ותנו לקבצים להטען לענן.
מומלץ לא להפסיק את עבודת הגיבוי. אם בכל זאת היא הופסקה, היא תמשיך מאותה נקודה בה הופסקה בפעם הבאה שהגיבוי יפעל.
אם יש לכם כמות גדולה של נפח שנטען לענן - תנו למחשב לעבוד ללא הפסקה, עד שכל המידע יעלה בצורה תקינה.



וודאו שהמחשב לא "הולך לישון" במקום לעבוד

ברירת המחדל של המחשב, היא להכנס למצב שינה אם לא עובדים בו 20 דקות פחות או יותר.
זו הגדרת ברירת מחדל, וזו הגדרה שכל אחד יכול לשנות ולעדכן.

וודאו שהמחשב לא נכנס למצב שינה. במיוחד בשלבים הראשונים של הגיבויים יש לכך חשיבות עליונה.
הסיבה לכך - כאשר המחשב במצב שינה, הוא לא מטעין את הקבצים לענן. כדי להטעין את הקבצים בצורה רציפה ומלאה - חשוב שהמחשב לא יכנס למצב שינה.

עושים את זה כך (יש הבדל בין מערכות ההפעלה השונות):
הגדרות המערכת (במחשב) >> הגדרות צריכת חשמל >> מצב שינה >> הכנס למצב שינה = אף פעם.



וודאו שהכונן הקשיח שלכם לא נכבה אחרי 20 דקות של העדר עבודה

עניין זה נפוץ יותר במחשבים ניידים.
הכונן הקשיח של המחשב שלכם נכבה לאחר 20 דקות של חוסר עבודה.
הכיבוי נועד להגן על רכיב הכונן הקשיח מפני עומס עבודה מיותר.

תבטלו את ההגדרה הזו.  במיוחד בשלב הראשון של טעינת הקבצים לענן.
תאפשרו לכונן לעבוד גם אם לא עובדים על המחשב.
אם הכונן לא עובד - לא ניתן יהיה לגבות את המידע בענן.

לאחר השלב הראשון - אפשר להגדיר את הכיבוי של הכונן ל-5 שעות לאחר הפסקת עבודה.

עושים את זה כך (יש הבדל בין מערכות ההפעלה השונות):
הגדרות המערכת (במחשב) >> הגדרות צריכת חשמל >> מתקדם >> כיבוי כונן קשיח לאחר __ דקות... רישמו פה "0". 



ודאו שיש משתמש פעיל במצב Login פעיל

תוכנת Livedrive פעילה והגיבוי מבוצע,  רק כאשר יש משתמש פעיל.
לכן, וודאו שהמחשב שלכם לא מבצע Logout כאשר הוא לא פעיל.
זה חשוב מאוד בשרתים, בהם לעיתים קרובות אין משתמש פעיל שנמצא בlogin.

באותו הקשר - וודאו שהמשתמש שעליו הותקנה התוכנה - הוא זה שנמצא ב-Login, ולא משתמש אחר.



הקבצים הבאים לא ניתנים לגיבוי ואין עליהם תמיכה בגיבוי שלנו
  1. מסדי נתונים.
  2. מערכות הפעלה.
  3. קבצי מערכת (תוכנות, ספריית Program Files).
  4. קבצים ששמורים בספריות צד שלישי, כגון: דרופבוקס, גוגל דרייב, וכדו'.
  5. קבצי אופיס פתוחים שלא נסגרו בסוף השימוש בהם.
  6. קבצים שהנפח שלהם מאוד גדול, ולא ניתן להטעין אותם לענן בתוך 48 שעות.



חשוב לגבי קבצים גדולים, שעוברים שינוי באופן קבוע (5 ג'יגה ומעלה)

כל קובץ שלא ניתן להטעין לענן בתוך 48 שעות - לא נוכל לסייע בגיבוי שלו.
לא ניתן לקבוע גודל מדויק לנושא, מאחר והטעינה תלויה מאוד ברוחב הפס של האינטרנט, וממהירות תעבורת המידע בין המחשב שלכם ובין רשת האינטרנט.

קובץ שלא הצליח להטען בגלל גודלו, עשוי להאט ואף לעצור את פעולת הגיבוי בענן.

קבצים בנפח גדול, שמשתנים על בסיס קבוע (למשל: קבצי אאוטלוק outlook, מסדי נתונים (Database)) - גורמים להאטה משמעותית בתהליך הגיבוי בענן.
קבצים אלה אינם נתמכים באופן רשמי בגיבוי בענן, ויש למצוא עבורם פתרון גיבוי אחר.

מצבים אלה גורמים לתקיעות של התהליך והעדר היכולת של הענן לטעון קבצים נוספים. 


הערה חשובה: הגיבוי בענן של שיטה (Livedrive) לא תומך בגיבוי של מסדי נתונים, בוודאי לא כאלה שנמצאים פתוחים באופן קבוע.
בין היתר, גם קובץ outlook הוא קובץ מסד נתונים.

עם זאת, יתכן ותוכלו לגבות את הקובץ והוא יטען לענן.

אבל יש לשים לב לכמה דברים חשובים:
  1. שהקובץ יהיה סגור בסוף היום, כדי שהטעינה תבוצע על קובץ סגור ותקין.
  2. שגודל הקובץ לא יהיה גדול מ-4 ג'יגה.
  3. שיש לכם גיבוי של הקובץ במקום אחר. מאחר ו-Livedrive לא תומכים בקבצים כאלה.

חשוב לציין:
זה שהצלחתם להעלות קובץ מסוים לענן, זה לא אומר שהקובץ ישוחזר תקין.
עצם הטעינה של הקובץ צריכה להיות בתהליך תקין.


אנחנו מקוים שמאמר זה מסביר בצורה ברורה את ה"עשה ואל תעשה" בנושא הגיבויים - כדי שהגיבוי יצליח לעבוד בצורה תקינה. כדי שהקבצים שלכם ישמרו בצורה נכונה בענן.

 
  
 
הקלק לקבלת המדריך השלם לגיבוי בענן - בחינם.

מידע נוסף אפשר לקבל ב- aluma@sheeta.co.il