דף הבית >> מה בשבילך ? >> גיבוי בענן לקבצים ומדיה >> מתי הגיבוי לא יעבוד לכם ?

מה לעשות כדי שהגיבוי שלכם יפעל בצורה מדויקת או 
מה הדברים הקריטיים לתהליך גיבוי תקין שיאפשר שחזור מדויק

זה אחד הדברים שיותר חשובים גם לכם וגם לנו.
הגיבוי עובד, הספריות הוגדרו, עכשיו צריך לוודא שהטעינה של הקבצים מבוצעת כפי המצופה.

אלה הדברים שישפיעו מיידית על הצלחת (או כשלון) הגיבוי, ושחזורו במקרה הצורך.


הגיבוי יודע להתמודד עם קבצים פתוחים, אלא אם הם על שרת קבצים

תוכנת הגיבוי GCLICK  מתמודדת היטב עם גיבוי של קבצים פתוחים. 
עם זאת, באופן כללי - להשאיר קובץ פתוח חושפת אותו לתקלות שונות שעשויות להגרם מסגירה לא מבוקרת של המחשב וכדו'. מצב שעשוי לפגום בקובץ עצמו.
לכן, מומלץ לעשות לעצמכם מנהג - לסגור את הקבצים הפתוחים בסוף יום עבודה.

גיבוי של Livedrive לא יודע לגבות קובץ פתוח, לכן שימו לב לנושא זה.

גיבוי של קבצים ששמורים על כונן קבצים ברשת (NAS, כונן רשת וכדו') - לא מאפשר לגבות קובץ פתוח. 
יש לכך סיבה טכנית, אבל - השורה התחתונה - שחובה לסגור את הקבצים כדי שהם יגובו בצורה תקינה.

גיבוי תוכנות וקבצי מערכת - במסלול גיבוי Image בלבד

תוכנות וקבצי מערכת (חומרה ודרייברים) לא מגובים במסלול רגיל.
הגיבוי שלהם נקרא גיבוי Image, ומשמעותו - גיבוי של תכולתו המדויקת של המחשב.
לרוב הגיבוי הזה מבוצע להתקן איחסון מקומי (כגון כונן קשיח), ונפח הגיבוי הוא גדול מאשר קבצי המידע שמוגדרים לגיבוי בענן.
גם את הגיבוי הזה ניתן להעלות לענן, כדי להגן עליו מפני נזקים שעשויים לפגוע גם בהתקן האחסון המקומי.
אולם, מפאת נפח המידע, והעובדה שלרוב לא נעשה עדכון יומיומי לתוכנה וחומרה - ניתן לעשותו בתדירות יותר נמוכה מאשר הגיבוי השוטף.

מוזמנים לפנות אלינו כדי לשדרג את המסלול שלכם לגיבוי Image.

הערה חשובה:
העסקים שנדרש אצלם גיבוי מסוג זה - הינם עסקים שעל המחשבים שלהם ישנה ייחודיות בתוכנות אשר מנגנוני ההתקנה לאחר קריסה הם ארוכים ומורכבים ולעיתים קשים לשחזור (תוכנות אדריכלים, תוכנות גרפיקה, אנימציה, עריכת סרטים וידאו וכדו'). 
אלו וגם - עסקים שכאשר ישנה קריסה מחשובית - הכרחי להתאושש מהקריסה במהירות. עקב רגישות מידע או עקב תלות עסקית בפעילות תקינה של המחשב.

גיבוי קבצי מידע - במסלול גיבוי מתאים

קבצי מערכת, תוכנות וכדו' - אינם קבצים שצריך לגבות בענן.
בזמן קריסת מערכות אתם לא תזדקקו ברוב המקרים לקבצים האלה. עם זאת, הם יתפסו לכם מקום נכבד בכל תהליך הגיבוי ויעכבו את הגיבוי של קבצי המידע שחשובים לכם פי כמה וכמה.

קיראו את המאמר הזה - לנושא קבצי מערכת ומדוע אסור לגבות אותם בגיבוי בענן.

אם יש לכם צורך בפתרון לגיבוי קבצי תוכנה וחומרה, צרו עימנו קשר, נוכל להתקין לכם את הפתרון המתאים.



וודאו חיבור תקין לאינטרנט

וודאו שהמחשב שלכם מחובר לרשת גם כאשר אינכם עובדים על המחשב.
אם יש לכם מחשב נייד, תשאירו אותו פתוח גם כאשר אינכם עובדים עליו.
זה יאפשר למחשב לטעון את הקבצים גם כאשר אינכם עובדים עליו.

טעינת קבצים לענן נמשכת יותר זמן מאשר העברת קבצים לכונן קשיח. 
תנו למחשב לעבוד ותנו לקבצים להטען לענן.
מומלץ לא להפסיק את עבודת הגיבוי. אם בכל זאת היא הופסקה, היא תמשיך מאותה נקודה בה הופסקה בפעם הבאה שהגיבוי יפעל.
אם יש לכם כמות גדולה של נפח שנטען לענן - תנו למחשב לעבוד ללא הפסקה, עד שכל המידע יעלה בצורה תקינה.



וודאו שהמחשב לא "הולך לישון" במקום לעבוד

ברירת המחדל של המחשב, היא להכנס למצב שינה אם לא עובדים בו 20 דקות פחות או יותר.
זו הגדרת ברירת מחדל, וזו הגדרה שכל אחד יכול לשנות ולעדכן.

וודאו שהמחשב לא נכנס למצב שינה. במיוחד בשלבים הראשונים של הגיבויים יש לכך חשיבות עליונה.
הסיבה לכך - כאשר המחשב במצב שינה, הוא לא מטעין את הקבצים לענן. כדי להטעין את הקבצים בצורה רציפה ומלאה - חשוב שהמחשב לא יכנס למצב שינה.

עושים את זה כך (יש הבדל בין מערכות ההפעלה השונות):
הגדרות המערכת (במחשב) >> הגדרות צריכת חשמל >> מצב שינה >> הכנס למצב שינה = אף פעם.



וודאו שהכונן הקשיח שלכם לא נכבה אחרי 20 דקות של העדר עבודה

עניין זה נפוץ יותר במחשבים ניידים.
הכונן הקשיח של המחשב שלכם נכבה לאחר 20 דקות של חוסר עבודה.
הכיבוי נועד להגן על רכיב הכונן הקשיח מפני עומס עבודה מיותר.

תבטלו את ההגדרה הזו.  במיוחד בשלב הראשון של טעינת הקבצים לענן.
תאפשרו לכונן לעבוד גם אם לא עובדים על המחשב.
אם הכונן לא עובד - לא ניתן יהיה לגבות את המידע בענן.

לאחר השלב הראשון - אפשר להגדיר את הכיבוי של הכונן ל-5 שעות לאחר הפסקת עבודה.

עושים את זה כך (יש הבדל בין מערכות ההפעלה השונות):
הגדרות המערכת (במחשב) >> הגדרות צריכת חשמל >> מתקדם >> כיבוי כונן קשיח לאחר __ דקות... רישמו פה "0". 



ודאו שיש משתמש פעיל במצב Login פעיל

תוכנת Livedrive פעילה והגיבוי מבוצע,  רק כאשר יש משתמש פעיל.
לכן, וודאו שהמחשב שלכם לא מבצע Logout כאשר הוא לא פעיל.
זה חשוב מאוד בשרתים, בהם לעיתים קרובות אין משתמש פעיל שנמצא בlogin.

באותו הקשר - וודאו שהמשתמש שעליו הותקנה התוכנה - הוא זה שנמצא ב-Login, ולא משתמש אחר.



הקבצים הבאים ניתנים לגיבוי ע"י שדרוג של מנגנון הגיבוי הרגיל
  1. מסדי נתונים - SQL.
  2. מערכות הפעלה - גיבוי Image.
  3. קבצי מערכת (תוכנות, ספריית Program Files) -  גיבוי Image.

חשוב לגבי קבצים גדולים, שעוברים שינוי באופן קבוע (5 ג'יגה ומעלה)

קבצי אווטלוק ומסדי נתונים, הינם קבצים שהיקף הנפח שלהם גדול, ומשתנה על בסיס יומי.
בתוכנת הגיבוי Gclick - קבצים אלה נטענים בפעם הראשונה במלואם לענן, ולאחר מכן - הגיבוי מסוגל לנטר מתוכם רק את השינוי ואותו לגבות.

בתוכנת Livedrive - קבצים אלה נטענים בכל פעם מחדש, וקובץ שלא מצליח להטען בתוך 48 שעות - לא ניתן לגבותו.



אנחנו מקוים שמאמר זה מסביר בצורה ברורה את ה"עשה ואל תעשה" בנושא הגיבויים - כדי שהגיבוי יצליח לעבוד בצורה תקינה. כדי שהקבצים שלכם ישמרו בצורה נכונה בענן.

 
  
נשארתם עם שאלות לא פתורות ? מוזמנים לשלוח אלי מייל ל- aluma@sheeta.co.il